Mats Jonasson
…är företagare, projektledare och mentor som brinner för en hälsosam livsstil.
Mats har mer än 40 års erfarenhet av företagande i varierande storlekar med rötterna inom Telekombranschen.
Tillsammans med 2 kompanjoner startade Mats 1987 Kvatronic AB som utvecklades lyckosamt under 10 år fram tills det bolaget såldes med 28 anställda och en omsättning på över 100 miljoner.
Under början av tjugohundratalet anlitades Mats som försäljningsagent inom flera olika branscher såsom radioreklam, grossistförsäljning av kommunikationsutrustning samt försäljning av mobiltelefoni till storföretag.
2008 träffade Mats Mikael Espenkrona som då var försäljningschef för Dialectkedjan. Mötet ledde till att Mats blev coach och mentor för kedjans nyanställda säljare.
Samarbetet mellan Mikael och Mats pågår fortfarande och har omfattat flera övertagande av företag som strukturerats om och som idag ingår i olika kedjor.
Idag anlitas Mats för utveckling av BaooBaoos väskkollektion, men är framförallt ansvarig för tillväxten i våra affärsteam i BNI Sydost samt projektleder våra Boostcamps.
Mats brinner för balans mellan arbete, träning och sund livsstil.
Hans motto är:
“Allt är i rörelse, det som inte utvecklas avvecklas”
Mikael Espenkrona
…är föreläsare, inspiratör och affärsutvecklare.
Mikael är återfallsentreprenören som har sina rötter i resebranschen och hittills har startat och drivit 13 företag i 10 olika branscher, vilket har gett honom mångfacetterade erfarenheter av såväl med-, som motgångar.
Efter ett par år som försäljningschef för Dialect antog Mikael utmaningen att som VD vända ett konkurshot, till en miljonvinst åt ett företag med 20 anställda. Under åren som följde utvecklade Mikael, tillsammans med Mats Jonasson, företaget till en kedja på den svenska västkusten.
Under mer än 20 år har affärsnätverket BNI varit en självklar del av allt Mikael gjort. Idag är han regionchef för BNI i Blekinge och Kronoberg, har ett nationellt uppdrag som utbildningschef för BNI i Sverige, samt är ansvarig för innehållet i vår populära Business Boostcamp.
Hans workshops är alltid fyllda av värme, entusiasm och humor. De är lika inspirerande som handgripliga och alltid baserade på verkliga erfarenheter i nutid. Deltagarna går oftast hem fyllda av energi och med flera idéer som direkt går att applicera i den egna organisationen.
Mikael tror att framgång utgår från att det är handlingen som räknas, inte tanken. Därför är han noga med att prioritera sin egen balans mellan träning, återhämtning, reflektion, positiva relationer och att arbeta med det han verkligen brinner för.
Hans motto är:
“Människor köper människor, inte produkter och tjänster”